說戲,說戲中人,說人!演戲,演戲中人,演人!
戲劇是我熱愛的工作~

生活消費優惠!爆高CP值!信用卡組合祕技!
卡后是我的代名詞~

2016年2月29日 星期一

挪威達人秀 - Million questions(問不完的思念) by Patrick Jørgensen



一個問題等於一個思念

今天看到挪威的達人秀,
才認識這一個年青人Patrick Jørgensen,
他為媽媽寫了一首Rap,
在媽媽過逝前4天,唱給媽媽聽!

連續看了好幾次,
都感動到不行,
情緒透過歌的傳遞,
帶著觀眾一同走過他的心路歷程,
如同評審說的:“And I also enjoyed it”!


找不到達人翻譯的歌詞,
只好自已亂亂翻,
因為有些歌詞不知原意,
所以就照自已的想法翻了。
有錯誤的話,請見諒囉!

========================
Patrick Jørgensen - Million questions 

Mama I'mma never stop talking to you,
媽媽,我不想和您停止說話,
Don't you ever stop talkin' back to me,
你可不可以也不要停止和我說話。
I know your tired Mama hold my hand,
我知道你很累,但請緊握我的手。
Hold on tight for as long as you can...
盡所能的緊握住我的手...

I open my eyes so that I can see,
我打開我的眼,這樣我才能看到,
Open my mind, let my mind go free,
打開我的心思,好讓我的思緒才能自由,
Open my heart so that people can see,
打開我的心房,這樣大家才可以看到,
What kinda thing's have been botherin' me,
有什麼事情一直困擾著我,
It's been one long ride and I finally plea
這是一段長的旅程,是我最後的懇求,
It's my last resort you don't need to agree
它也是我最後的要求,你們也不用表示是否同意我,
Weighs too much I can barely breath,
因為這重擔已大到我難以呼吸,
My knee's are givin' in this is what I need,
我需要讓我的膝蓋得到釋放
'ts been 15 years since my first scare,
這是我15年來,第一次覺得害怕,
I remember that shit cause I was there,
我能記得這糟糕的事,是因為我就在那裡,
I dropped what I had and my hands didn't care,
我不由自主的落下了手上的東西,
Left my teddy bear to approach my Mum without any hair on her head, WHAT?!
離開我心愛的泰迪熊,走向了沒有頭髮的媽媽,什麼?!
What'you mean it dissapeared?
什麼意思叫做它消失了?
Tears streaming down and it wet her cheek,
淚水流下,弄濕了她的臉旁,
She built the courage she needed to speak,
她深吸了一口氣,好可以向我說話,
And the moment she had feared was suddenly there,
她最擔心的一刻,就在這時發生了,
She waved me over so I came over,
她招手要我走向她,
She hugged me harder than I can remember
我記得她是怎樣用力的抱住我,
anyone ever huggin' me, but that was actually
雖然也有許多人擁抱我,但她的擁抱是如此的真實,
the point in time that it all became so clear...
在那一刻,那時間點,它變得如此的清晰...
The two minutes silence, and the two minutes stare
這二分鐘的寂靜,這二分鐘的凝視,
Something was wrong but how do you prepare?
有些壞事發生了,但你要如何面對呢?
In the front row seat to the world premiere,
就像在第一排看著世界級的首映會,
Her burden unloaded so she's talking sincere,
她缷下包袱,慢慢的向我述說,
With a message for her kid that I didn't want to hear,
說著要給她孩子的話,但我一點也不想聽,
Take good care of the time left to share,
在這所剩不多的時間裡,
There's no good news it's a poisonous fair,
一點也沒有好消息,就像逃不了死神,
Silence in the room but love in the air,
雖然房間裡一片沉默,但空氣中卻充滿著愛,
Tried to calm me down but it wen't to my head,
試著讓我冷靜,但一直有東西進入我的腦袋,
This is what they told me but this is what I said...
這是他們所說的,但底下才是我想說的,

Mama I'mma never stop talking to you,
媽媽,我不想和您停止說話,
Don't you ever stop talkin' back to me,
你可不可以也不要停止和我說話。
I know your tired Mama hold my hand,
我知道你很累,但請緊握我的手。
Hold on tight for as long as you can...
盡所能的緊握住我的手...

Mama I'mma never stop talking to you,
媽媽,我不想和您停止說話,
Don't you ever stop talkin' back to me,
你可不可以也不要停止和我說話。
I know your tired Mama hold my hand,
我知道你很累,但請緊握我的手。
Hold on tight for as long as you can...
盡所能的緊握住我的手...

Close my eyes don't need to see,
閉起雙眼,不需要再看了,
What my mind keeps showing me,
我的腦海裡一直重覆的再播放,
Haunted dreams keep killin' me,
惡夢不斷的再呑噬著我,
Collar on my neck, God set me free. 
但神抓著我,讓我能自由,
it's dark in this mist but i'm goin' on,
雖然前面又黑又不清楚,但我仍要往前,
It's got me to my knees but I'm holdin' on,
雖然它要我屈膝,但我仍支持的住,
My hands tied up god damn this rope,
我緊緊的抓住這該死的救命繩,
I refuse to give up but I'm losing hope,
我拒絶放棄,但我漸漸的失去了希望,
Cause when I come home this is what I meet,
因為當我回家,我所看見的,
Mom on IV cause she can't eat,
是因為媽媽正在IV治療而無法吃東西,
Nothing I can do but take a seat,
我什麼也幫不了,只能坐在一旁,
Start a conversation and hear her speak,
開始了和媽媽的對話,聽著她說話,
This might be the end so when I go to leave,
也許這是我最後一次聽媽媽說話了,
Hold on to her hand for one more beat,
緊握她的手,感受著毎一次的心跳,
Look her in the eye and I kiss her on the cheek,
看著她的眼,親親她的臉頰,
Rub her on the neck and I tuck her feet,
弄齊她的領口,整理她的褲腳,
I bite my lip as I leave that room,
我咬著下唇離開房間,
It tears me up and it kill my mood,
我忍不住的哭起來,無法自抑,
I'm a sensitive dude in the middle of a feud,
在這期間,我變成一個很敏感的人,
Trying to stay in tune, when I meet my platoon
在和朋友相處時,我試著保持沒事一樣,
But it's all too soon, for you to moon
但一切都來的太快,來不及反應,
I love you mom, 
媽,我愛你,
give me one more noon and incase you can't,
再和我多幾次午餐,以免向隅,
i'll always talk to you,
我會一直和你說話,
Don't you ever stop talking back to me,
你可不可以也不要停止和我說話。

see this is what I came to, my final thought.
這是我最後的想法,所以我來這裡,
Bought you flowers, hoping time is what you got. 
帶來給你的花,希望你能獲得一點時間,
Music is timeless, 
音樂是沒有時間限制的,
if only I could stop time for a second, 
假如我可以停止一秒鐘的時間,
tell you how much you rock,
我希望能告訴你,你是多麼的棒,
Doin' your best, easy or not, always with a smile and always there to talk,
儘最大的努力,不論容易或困難,永遠保持著笑容,永遠和你說話。

Now i'm all out of quarters and I almost forgot,
現在,我快用完我的1/4人生,我也幾乎忘記,
time is running out but my questions or not.
時間快用完了,但我的問題還沒有結束。

Mama I'mma never stop talking to you,
媽媽,我不想和您停止說話,
Don't you ever stop talkin' back to me,
你可不可以也不要停止和我說話。
I know your tired Mama hold my hand,
我知道你很累,但請緊握我的手。
Hold on tight for as long as you can...
盡所能的緊握住我的手...

Mama I'mma never stop talking to you,
媽媽,我不想和您停止說話,
Don't you ever stop talkin' back to me,
你可不可以也不要停止和我說話。
I know your tired Mama hold my hand,
我知道你很累,但請緊握我的手。
Hold on tight for as long as you can...
盡所能的緊握住我的手...





熱門話說

最新說戲

隨機戲說

文章小工具

頁數

Scroll To Top